Knowledge Mile wordt zichtbaar

Het kan gebruikers van de Weesperstraat sinds kort met geen mogelijkheid meer ontgaan dat zij zich bevinden op de Knowledge Mile, de slimste straat van Amsterdam. Sinds eind januari worden zij daarop gewezen door een groot aantal gele straatnaambordjes en door stickers op de ramen van de gebouwen aan de straat. Initiatiefnemer van deze ‘zichtbaarheidscampagne’ is de Bedrijfsinvesteringszone (BIZ) van de Knowledge Mile, de organisatie van ondernemers langs de route tussen het Amstelstation en de Stopera.

Beeld: BIZ Knowledge Mile

Met haar campagne wil de BIZ duidelijk maken dat de Wibautstraat en de Weesperstraat meer zijn dan een lange racebaan door de oostelijke binnenstad. ‘De Knowledge Mile is niet alleen een fysieke locatie, maar ook een netwerk dat bedrijven, organisaties en onderwijsinstellingen samenbrengt’, aldus het persbericht waarin de zichtbaarheidscampagne wordt aangekondigd. ‘Met deze campagne willen we de verbinding tussen de organisaties versterken en de Knowledge Mile positioneren als dé ontmoetingsplek voor innovatie en ondernemerschap in de stad.’

De website van de BIZ die voor de gelegenheid een stevige facelift heeft ondergaan, maakt duidelijk dat de afgelopen tijd vooral vergroening in de twee straten centraal heeft gestaan. Zo telt de Knowledge Mile inmiddels 48 geveltuinen en ontwikkelen ook de klimplanten langs de pilaren in de Weesperstraat zich na een aarzelend begin voorspoedig. Een ander speerpunt van de BIZ is verduurzaming met volgens de website als ambities onder meer het terugdringen van de hoeveelheid afval en het streven naar het vervangen van aardgas door meer duurzame vormen van energie.

Beeld: BIZ Knowledge Mile